Je kunt niet van Amsterdam naar Rotterdam reizen als je in Den Haag bent. Dat klinkt zo logisch en voor de hand liggend, dat je daar niet eens bij stilstaat. Maar als jij van Amsterdam naar Rotterdam wilt reizen en je bent nog in Den Haag dan zul je eerst de afstand van Den Haag naar Amsterdam moeten overbruggen, voordat je aan de reis naar Rotterdam kunt beginnen.

Het vertrekpunt bepalen is het begin van iedere reis. Ook van de reis van jouw ondernemerschap. Als jij ondernemer bent en je hebt geen of niet voldoende betalende klanten, dan kun je ervan uit gaan dat jij, bij de start van jouw bedrijf, nog niet op jouw vertrekpunt was aangekomen. De impact die dat heeft is groot. Want je maakt een valse start. Je bent hard aan het werk en maakt lange dagen. Maar in plaats van te genieten van de reis die je maakt, bezorgt je bedrijf je onzekerheid en stress. Het succes blijft uit. En je bankrekening leeg.

Als jij, bij de start van jouw bedrijf, niet vanuit het beginpunt vertrokken bent, dan fladder je maar wat rond. Je bezoekt een netwerkbijeenkomst om nieuwe contacten op te doen waarvan je vervolgens niet weet wat je ermee moet. Je volgt een inspirerende workshop en krijgt mooie inzichten en goede ideeën, waarvan je daarna niet weet hoe je ze toe kunt passen in je bedrijf. Je bedenkt dat je zichtbaar moet zijn en plaatst wat berichten op Facebook en Instagram en bent teleurgesteld dat alleen je moeder en je beste vrienden deze leuk vinden.

Doodmoe word je ervan. De mensen om je heen beginnen je aan te moedigen om toch weer een leuke baan te zoeken. Die heb jij in deze tijd toch zo? Jij kunt en weet toch zo veel?

En jij? Je vraagt je vertwijfeld af hoe het mogelijk is dat jij, een ondernemer met zoveel potentie, zo hard kunt werken met zo weinig resultaat.

Als jij jezelf in het bovenstaande herkent dan heb je jouw vertrekpunt als ondernemer niet voldoende bepaald. Je bent niet alleen niet uit de startblokken geschoten. Nee, je bent niet eens aan de start verschenen.

De twee fouten die jij bij de start bij van jouw bedrijf hebt gemaakt zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

1. Je weet niet wie jíj bent. Je weet niet wat jouw expertstatus, jouw toegevoegde waarde, voor jouw doelgroep is. Jij weet niet welk probleem jij voor jouw doelgroep oplost. Je weet wél wat je kunt en welke diensten je aanbiedt. Maar dat is wat je dóet. Dat is niet jouw expertstatus. Jouw expertstatus is jouw oplossing voor het urgente probleem van jouw doelgroep.

2. Je weet niet wie zíj zijn. Je weet niet wie jouw doelgroep is. Zij hebben het urgente probleem dat jij voor ze op kunt lossen. Zij hebben een situatie in hun leven die uiterst pijnlijk voor ze is. En ze willen dat die situatie opgelost wordt. En daar betalen ze je graag voor. Als het probleem van jouw doelgroep urgent genoeg is, en jij kunt het werkelijk voor ze oplossen, dan betalen ze je daar de hoofdprijs voor.

Bij de start van jouw bedrijf moet jij volstrekt helder welke urgente probleem jij oplost voor de mensen die met dit urgente probleem worstelen. Dat is een 1-op-1 match. Als je die weet dan heb je jouw vertrekpunt gevonden. Dan weet jij op de netwerkbijeenkomst welke vragen je moet stellen aan de mensen die je daar ontmoet. Dan weet je, als je een workshop in gaat, op welke vragen jij een antwoord wilt krijgen. Dan weet je welke taal je moet spreken als je een bericht op Facebook en Instagram plaatst.

Ik help jou die match tussen jou en jouw ideale klant volstrekt duidelijk te krijgen. Zodat je goed aan de start verschijnt. Dat maakt ondernemen pas écht leuk. Want als jij goed aan de start verschijnt dan loop je de race moeiteloos.

Jouw expertstatus en doelgroep 100% helder krijg je met de 5 stappen van SUPER.

Stap 1.
S= Wat is in jouw huidige Situatie de Sweetspot van waaruit jij werkt en onderneemt? Wat kun jij het allerbeste en wat doe jij het allerliefste?

Stap 2.
U= Wat is op dit moment jouw Urgente Probleem of de Ultieme Uitdaging? Wat is de impact ervan waardoor de groei van jouw bedrijf stagneert?

Stap 3.
P= Waar is jouw Urgente probleem de Projectie van? Een projectie is een beperkende gedachte, idee of overtuiging die een gedragspatroon in gang zet dat je vroeger hielp maar nu niet meer. Welk Persoonlijk Leerdoel komt hier uit voort?

Stap 4.
E= Welke actie die je niet wilt, kunt of durft ga jij doen? Welke nieuwe waarde voeg jij daarmee toe aan jouw Expertstatus?

Stap 5.
R= Welke nieuwe Resultaten trek jij aan als jij SUPER doorlopen hebt? Wat is jouw nieuwe Realiteit?

SUPER is een tool die je iedere keer weer kunt gebruiken om een nieuwe groeistap in je ondernemerschap te zetten. SUPER levert je betalende klanten op. En daarmee omzet en winst.

In de Masterclass Vrij en Onafhankelijk Ondernemen help ik jou uitgerust en vol enthousiasme aan jouw reis als ondernemer te beginnen. En als je al een tijdje bezig bent en het gaat allemaal niet zoals jij je dat voorgesteld had, dan help ik je weer op weg.

Ik help jou de afstand van Den Haag naar Amsterdam te overbruggen zodat je daar fris en energiek aan de reis naar Rotterdam kunt beginnen.

Ik kijk er naar uit je snel te ontmoeten!

Hartelijke groet,
Joycet