Hoe was het toen jij jouw bedrijf startte? Stonden de klanten trappelend op de stoep? Popelend om binnen te mogen komen in jouw unieke bedrijf? Druppelden ze mondjesmaat binnen? Of wacht jij nu nog op je eerste klant? Je ondertussen afvragend waar je mee bezig bent. En of je niet beter kunt stoppen en weer een baan zoeken zodat je verzekerd bent van maandelijkse inkomsten. En af bent van dit ondernemerschap dat veel mooier en vrijer leek dan het in de praktijk is.

Laat me je meteen uit de droom helpen. Ondernemerschap is geen glad geplaveid pad naar succes. Ondernemers die doorbreken , hebben daar keihard voor moeten werken.

Het ging Marco Borsato echt niet beter dan jou
Ik zag laatst een documentaire over de eerste jaren van het ondernemerschap van Marco Borsato. Ja, ook zangers, artiesten en kunstenaars zijn ondernemers. In de documentaire is te zien hoe Marco na het winnen van de Soundmixshow, iedere avond stad en land afreisde om op te treden op alle denkbare podia. Diep in de nacht kwamen hij en zijn broer thuis om vervolgens tot het middaguur te slapen. De middag werd gevuld met oefenen en nieuwe opnames maken. En met sporten om het conditioneel allemaal vol te kunnen houden. En ’s avonds weer op pad natuurlijk. Niets gezellig familieleven, hangen voor de televisie, een boek lezen, het café in of op vakantie gaan. Keihard werken om het beginnende succes te verzilveren.

Het eindigde in 1990 niet met het winnen van de Soundmixshow. Nee, het begon ermee. En wat voor Marco Borsato geldt, geldt ook voor jou en mij. Om succesvol te worden, zul je eerst je eerste succes moeten boeken. Om vervolgens keihard door te knallen en echt door te breken. Marco Borsato brak in 1994 definitief door met ‘Dromen zijn bedrog’.

Wil jij wel doorbreken?
‘Ja maar, ik wil helemaal niet doorbreken’, zul je misschien denken. ‘Ik vind het genoeg als ik genoeg klanten heb om voldoende omzet te maken en daar lekker van de leven’. Dat kan, en ook dat is prima. Maar weet wel dat je dan nooit het verschil zult gaan maken. En dat is wat je als ondernemer moet willen. Als jij het verschil niet wilt maken dan trek je klanten aan die dat ook niet willen. Dat is waar projectie over gaat. Je trekt de doelgroep aan die er exact dezelfde overtuigingen, ideeën en gedachten op na houdt als jij. En bij een doelgroep die het verschil niet wil maken, horen prijzen die het verschil niet maken. Je hebt waarschijnlijk alsnog veel klanten nodig voor die voldoende omzet om lekker van te kunnen leven. Voel je het verschil?

Kies en word gekozen
Hoe zit het met jou? Heb jij jouw eerste succes al geboekt? Of ben je al een tijdje bezig maar moet je jouw podium nog pakken? Of is jouw nog niet helder wat jouw podium is? In ondernemerschap is het ontzettend belangrijk dat jij jouw expertstatus en doelgroep 100% helder hebt. Kies en wordt gekozen. Daarmee creëer je het magnetische veld waarmee je de betalende klanten naar je toe trekt.

Marco Borsato heeft na het winnen van de Soundmixshow eerst nog drie Italiaanstalige albums uitgebracht. Die waren niet succesvol. Pas toen Marco liedjes die van oorsprong Italiaans waren, ging vertalen in het Nederlands of er een nieuwe tekst bij schreef, had hij zijn gouden formule te pakken.

In mijn SUPER-methode noem ik die gouden formule, de Sweetspot. De Sweetspot is die plek waar jouw passie, jouw talenten en jouw unieke eigenschappen bij elkaar komen. Jouw Sweetspot is altijd een weerspiegeling van wie jij bent. De Sweetspot van Marco Borsato is niet in het Italiaans zingen maar Italiaanse liedjes in het Nederlands zingen. En dat klopt ook, want hij heeft wel een Italiaanse vader, en daarmee een Italiaanse naam, maar hij is een Nederlandse jongen, geboren in Alkmaar.

Hoe ik in 3 maanden tijd 30 klanten kreeg
Mijn e-book ‘Wat anderen van je vinden, gaat je niets aan’, is mijn allereerste succes. En sindsdien ben ik keihard aan het werk om door te breken met SUPER. Met SUPER ontdek jij wat exact jouw expertstatus en jouw doelgroep is. Want je denkt wel dat je die kent maar je kent er maar een stukje van. Jouw expertstatus is vele malen groter dan jij denkt. Maar je moet, net als Marco Borsato, wel de juiste keuzes maken.

Toen ik met SUPER mijn expertstatus en doelgroep volstrekt helder had en koos, kreeg ik in 3 maanden tijd 30 klanten. En dat kun jij ook. Jij kunt meteen na de start van jouw bedrijf jouw eerste betalende klanten krijgen.

SUPER!
Met SUPER zie je snel waarom jouw ondernemerschap werkt of niet werkt. Met SUPER kun jij op een snelle en effectieve manier jouw expertstatus en jouw doelgroep 100% helder krijgen.

Hoe je dat doet, leer ik jou in de eendaagse Masterclass Vrij en Onafhankelijk Ondernemen. Ik help jou het magnetische veld te creeren waarmee de mensen in jouw doelgroep en die daarbuiten als vanzelf naar je toe trekt. Want dat is waar ondernemerschap over gaat.

Ik hoop je SUPER-snel te ontmoeten!

Hartelijke groet,
Joycet